Останнім часом стає вкрай актуальною тема використання комунальної власності для місць під паркування та стоянки, оскільки Одеська міська рада без будь-якого економічного чи соціального обґрунтування надає 60% та 90% пільги операторам стоянок при сплаті обов’язкового збору, встановленого згідно з нормами Податкового кодексу України.
Оскільки в рішеннях про пільги та в матеріалах, наданих до депутатських комісії, що розглядали відповідні проекти рішень, жодних відомостей про кількість пенсіонерів, інвалідів та розмір їх доходів, не має.
Рішення Одеської міської ради про надання пільг автостоянкам |
- на 152 спеціально відведених автостоянках – до 10 відсотків від ставки збору;
- на 33 спеціально відведених автостоянках – до 40 відсотків від ставки збору.
Серед операторів автостоянок, по яким вже вкотре надано пільги – громадські організації, що до теперішнього часу контролюються Кушніром С. О., членом політради Партії «Родина».
Нагадую, що саме ця партія заснована сумно звісним Ігорем Марковим, якого відносять до бізнес-партнерства з російським організованим злочинним угрупованням «сонцевських» (http://ord-ua.com/2008/05/22/sirijskij-drug-ili-kto-rukovodit-yuschenko-5/) та протягом майже 2-х років переховується від украиїнських правоохоронців на території країни-агресора Росії.
Саме ця партія з моменту утворення фактично діяла на антиукраїнських, антидержавницьких засадах, не визнаючи самостійність України, її конституційний лад, зокрема, унітарність та недоторканість держави. Проте, в Одесі адептам цієї партії дотепер надають пільги, вочевидь, щоб виводить отримані готівкові кошти знов-таки для фінансування антиукраїнської діяльності, http://volna.od.ua/odesskaya-meriya-vydala-millionnye-lgoty-kompaniyam-svyazannym-s-boevikami-dnr/.
Сергій Кушнір |
Кушнір на засіданні політичної ради партії "Родина" поряд терористом Вадимом Савенко |
Одні з найбільших преференцій щодо зменшення збору на пільги отримала Громадська організація «Сирена», код ЄДРПОУ 25832316, юридична адреса: м. Одеса, вул. Базарна, 92, засновники: Розін Олександр Михайлович (він же керівник ГО), Стась Павло Юрійович, Мейліцев Анатолій Ілліч.
Ще при прийнятті Одеською міською радою рішення про надання на 2016 рік пільг стоянкам, що обслуговуються ГО «Сирена», ЗМІ звертали увагу, що одним із співзасновників організації є Стась Павло Юрійович – батько депутата Одеської міської ради Стась Едуарда Павловича (https://368.media/2016/01/30/odesskij-gorsovet-lishaet-gorozhan-millionnyh-postuplenij-ot-stoyanok/).
Проте, не звернули увагу, що останній не є самостійною фігурою.
Так, згідно з його біографією, розміщеною на офіційному сайті міста Одеси (http://omr.gov.ua/ru/council/members/76959), Стась Е.П. з 2001 року є співробітником компанії «Теком»: спочатку начальник юридичної служби ТОВ «Теком», потім директор ЗАТ «Страхова компанія «Теком-Життя», а з 2005 року – генеральний директор ПрАТ «Страхова компанія «Теком».
Традиційно «Теком» відносять до активів одеської фінансово-промислової групи «Південний» (зконцентрованої навколо банку «Південний»), оскільки один із учасників цієї ФПГ Родін А.О. контролював «Теком» ще на початку 2000-х років.
Водночас, за даними правоохоронних органів, компанія «Теком» також з початку 2000-х років відноситься до сфери впливу організованого угруповання О. Ангерта («Ангел»). Лише через відсутність у мене конкретних документальних підтверджень, не можу однозначно стверджувати, що ОЗУ «Ангел» контролює збір готівкових коштів на стоянках ГО «Сирена». Проте, є досить симптоматично, що Одеська міська рада, яка очолюється особами, що входять або підконтрольні ОЗУ «Ангел» (маю на увазі не лише Труханова, але й Костусєва і Бриндака), вже декілька років підряд надає без жодних економічних обґрунтувань пільги ГО «Сирена» - оператору 12 стоянок в центральній частині міста – по пров. Некрасова та вул. Буніна, Єврейська, Жуковського, Маразліївська та Базарна (сподіваюсь, що вони не стягують кошти і за стоянку біля Консульства Румунії).
Тим більш, що цей оператор надає не тільки послуги автостоянки, але й паркування. Так, ще в вересні 2015 року на гарячу лінію Одеського міського голови надійшло звернення, що ГО «Сирена» стягує кошти у розмірі 5 грн. на годину за паркування автомобіля по вул. Базарній (між вул. Пушкінською та вул. Осипова). Тоді, КП «Одестранспарксервіс» підтвердило законність дій ГО «Сирена» (https://1535.odessa.ua/petition/i-MjI0NTU/), незважаючи, що подібна оплачувана діяльність організації не відповідає Правилам зберігання транспортних засобів на автостоянках, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22.01.1996 №115.
Розгляд звернення про незаконне стягування коштів за паркування на австоянці |
- пров. Некрасова, 2, 7 – пільга надана на ділянку пров. Некрасова, 1-11
- вул. Маразліївська, 2, 2-4, 20, Маразліївська ріг парка Шевченка – пільга надана на ділянку вул. Маразліївська, 2-24
Витяг з рішення міської ради, яким надано пільги автостоянками (червоними стрілками відмічено стоянки ГО "Сирена", де одночасно незаконно надаються послуги з паркування) |
Серед інших цікавинок – надання 90% пільги ТОВ «Одесапассервіс» (код ЄДРПОУ 37608708, юр.адреса: м.Одеса, вул. Колонтаєвська, 56, кв.5) на автостоянку в нещодавно реконструйованому Старосінному сквері, де вирубували древа мабуть саме для обладнання автостоянки. При цьому, власне автостоянки там не буде – майже всі місця, де може паркуватись автотранспорт, найближчим часом буде віддано ТОВ «Одесапассервіс» під влаштування автостанції.
Щоб зрозуміти, чому ТОВ «Одесапассервіс» отримує 90% пільгу на дуже вигідному та рентабельному місці в безпосередній близькості від залізничного вокзалу, треба подивитись, хто рахується там директором та засновниками.
Згідно з державним реєстром директором ТОВ «Одесапассервіс» є Рєпка Олена Олексіївна, а засновники Морозов Олексій Анатолійович та Абизова Світлана Михайлівна. Ці особи пов’язані між собою не лише через ТОВ «Одеспассервіс».
Так, Рєпка О.О до 2011 року була начальником центрального автовокзалу, який через ПАТ «Одесавтотранс» контролює одеський олігарх Сурен Сардарян. Проте, вже з 2011 року та дотепер вона керує ТОВ «Карго-Марін» (код ЄДРПОУ 33140492, юр.адреса: м.Одеса, вул. Колонтаєвська, 67), де одним із співзасновників виступає вже згадана Абизова С.М. ТОВ «Карго-Марін» є власником автостанції «Колонтаєвська», яка межує та конкурує з центральним автовокзалом.
В ЗМІ (https://zahvatmyblog.wordpress.com/2011/12/13/центральный-автовокзал-одесса-зах/) контроль за ТОВ «Карго-Марін» та АС «Колонтаєвська» приписують Андрію Добровольському та Дмитру Жеману, який на даний момент є директором комунального підприємства «Одесміськелектротранс».
Цікаво, що на АС «Колонтаєвська» здійснюється випуск маршрутів, що контролюються ПП «Посполіта Сервіс» (код ЄДРПОУ 32986766, юр.адреса: м.Одеса, вул. Колонтаєвська, 67), де одним із співзасновників виступає вищевказаний Морозов О.А. ПП «Посполіта-Сервіс» відоме зі ЗМІ нелегальними пасажирськими перевезеннями (http://antikor.com.ua/articles/95449-dorohnyj_kontrolj_nelegaljnye_perevozchiki_ugrohajut_bezopasnosti_odessitov).
За окремими даними (http://stopotkat.net/news/view/50131), ПП «Посполіта-Сервіс» входить до сфери впливу Юрія Іванющенко «Єнакієвського».
Ось таким різнобарвним суб’єктам господарювання, пов’язаним із різними злочинними угрупованнями, Одеська міська рада надає пільги щодо сплати паркувального збору.
Вочевидь в описаній ситуації є склад кримінальних правопорушень, передбачених ст.ст. 110-2 (фінансування дій, вчинених з метою насильницької зміни чи повалення конституційного ладу або захоплення державної влади, зміни меж території або державного кордону України), 258-5 (фінансування тероризму), 211 (видання нормативно-правових актів, що зменшують надходження бюджету або збільшують витрати бюджету всупереч закону) Кримінального кодексу України.
Дивним є те, що ще в 2015 та на початку 2016 року громадські активісти та окремі депутати Одеської міської ради (наприклад, Олександр Борняков) заявляли про незаконність таких рішень. Але, крім заяв, ніяких інших дій не послідувало. Тепер Одеська міська рада знов прийняла подібне рішення.
Але вивчивши добре зміст даних розслідувань, особисто я прийшов до думки, що частково по парковках розслідування велися в рамках планових заходів адвокасі-кампаній якихось грантових проектів, а інші вочевидь переслідували завдання зміщення центру уваги від реальних кінцевих бенефіціарів.
Хто ж ці справжні бенефіціари? Це предмет для окремого розслідування.
Отже, далі буде...